It all began in drop hangar 91 aboard the Corporation warship Dread. The first games were played with dismantled cluster munitions for a ball, wearing decommissioned Enforcer armour. The modern player takes to the pitch in specially built, multi-arena stadiums wearing a carefully designed and personalised DreadBall suit worth millions of credits. These suits last no more than 2 or 3 games before they are damaged beyond repair. The weapons-grade titanium balls are replaced every time a new one enters the arena, such are the stresses on them. It is a violent sport.
Var med från början i det senaste inom våldsamma sporter DreadBall! Turneringen spelas i Swiss-format med play-off för de bäst placerade lagen. Läs mer om spelet på www.dreadball.com.
WoW TCG, ett kortspel i world of warcraft settingen. Spelarna axlar rollen av en hjälte från Alliance, Horde eller rent av ett Monster så som en Ogre eller en Murloc. Med taktisk resurshantering gäller det sedan att rekrytera allies och använda förmågor från din speciella klass för att besegra motståndarens hjälte och därmed vinna spelet. Så kom och spela en Core Constructed turnering i detta fantastiska spel som hänför folk över hela världen.
"It is the Age of Silver and in the Mouse Territories a loose alliance of mouse cities dream of the Golden Age when heroes battled predators in single combat and the poets sang about the deeds with voices fairer than the birds.
In this age speeding towards an iron age things are stirring and the weasels are up to something while mundane life isnt as united or wonderful as the dreams everyone are dreaming."
In this hack the players play mice doing in many ways the same things as in Mouse Guard RPG but with another social context and another background to the roleplaying.
Mouse Guard RPG is set in a medevial society while this hack is more pre-medevial focused on culture inspired by early to mid republic Rome but also other cities of the ancient mediterranean area.
Scenariot är ett av fristående men sammanhängande scenarion från SSK, LinCon och GothCon.
Farragut could see the ships pulling back from his high perch, where he was lashed to the rigging of his flagship, the FSA Hartford. "What's the trouble?", he shouted through a trumpet from the flagship to the FSA Brooklyn. "Torpedoes!" was shouted back. "Damn the torpedoes!" said Farragut, "Four bells. Captain Drayton, go ahead! Jouett, full speed!"
Det finns ingen tvekan om att de andra personerna som samlats utanför den gamla industrin också är där för att hitta Maria. Men varför vill de det? Vad har de för baktanke? Men det kanske inte är viktigt just nu. Kanske är det enda viktiga att faktiskt hitta henne. Du har ett gott uppsåt. Dina metoder kommer att förlåtas.
En ung tjej har försvunnit in i Fabriken, ett nerlagt industrikomplex som nu huserar farliga människor, platser och situationer. Kanske även monster. Spelarna skall hitta och rädda henne. Men målet är inte viktigt i äventyret. Det är karaktärernas utveckling som är det centrala, deras inre resa och hur de arbetar med sina respektive relationer till Maria. Räkna med lugnt tempo, öppet intrigerande och mycket känslor.