<<- Bortom Hindenburg (F9)
"Gauran Lamfors sög på sitt grästrå. Pyrisamfundets gråa ylleuniform passade dåligt och kragen kliade. Här i kejsardömets utkanter blev man titt som tätt beordrad att dra på sig de där dåligt passande paltorna och huta åt allsköns inkräktare och utbölingar. Nu verkade det dock vara något speciellt. En kurir hade mitt i natten kommit till Valding Ok i Storgården med en order att genast mönstra sin rote. Det gick ju sådär, vi här ute i det fria struntar väl i vad som gormas från Hindenburg. Men nu satt jag i alla fall där i dikesrenen med ett grästrå i munnen. Tok-Frans på min vänstra sida, Valding på min högra. Längre upp längst vägen, en utsänd från Pyri, spejandes med sin kikare. En låda ska vi ha hittat innan vi får fara hem. En sketen låda som den fina kejsaren slarvat bort, men att min dassdörr stulits har minsan ingen tagit notis om..."

Det är ångande varm högsommar, ängarna luktar sött av högvuxen timotejt, himlen är ljusblå och inte ett moln är synligt. I denna idyll kommer sexton liv flätas ihop i ett blodigt nystan av hämndbegär, kärlek, svek, plikt och psykotiskt vansinne.

Kommer du att leda den hormonstinne mutantädlingen från Polen till den "rätta"? Kommer det vara du som garanterar den pryda Gauran dassro genom att återbörda hans stulna dörr? Ska man när pirayatrastarna anfaller skrika i panik och förgäves skydda sina ögon eller sansat spela död? Ska scenariots snyggaste babe lyckas kränga den svarta lådan och ha råd med en årsförbrukning botox (bäst före 20070502)? Kommer Gotland att med hjälp av Pyris ritningar äntligen komma att dominera Österhavet?

Ett figurspels-skirmishscenario i Mutant 2-setting med inslag av rollspel. Varje spelare kontrollerar en karaktär och på planen finns 4 sidor med 4 spelare vardera. Varje sida har ett uppdrag och i karaktärsbeskrivningarna finns flera intriger och individuella agendor som spelarna kan välja att spela ut (eller hålla inne med) som dom vill under spelets gång.

Vi har hittat ett fel i foldern! Dioramat spelas två gånger, på pass 1 och pass 2 var och en för sig. Det spelas alltså inte över två pass!

För mer information: www.xetrov.org/hindenburg/

Arrangör
Jon Back, Erik Olsson
bortomhindenburg@xetrov.org
Anmälningsinfo
Föranmälan (lag om fyra personer)
4 lag per pass.
Inga förkunskapskrav, men kunskap om spelvärlden är trevligt.
Baserat på Mutant/Mutant 2, med modifikationer och inspiration från diverse håll.

Kostnad - 80.00 kr
Spelare per lag
4
Antal lag per pass
4
Regelverk
Fritt tolkat efter Mutant/Mutant 2