Thief (R16)
 

De fyra vakterna satte sig ner vid bordet och tog för
sig av den framställda maten.
"Så, har något särskilt hänt idag?" frågade en av de
andra vid bordet.
"Inte mycket. Lorden hade besök idag av Karras, ledaren för Mekanisterna. Det handlade visst om någon fastighetsaffär, det lilla jag kunde höra. I övrigt har det inte hänt något, annat än att ladyn verkade vara på gott humör. Hon har förberett något hela dagen men vi vet inte vad det är." svarade en av de nyanlända.
"Jo just det" sade mannen som just rapporterat och vände sig mot en av de lite äldre vid bordet.
"Lorden ville tala med dig om något när ni går på erat pass sen. Han sa inte vad det var om."
"Okej." sa mannen som var medelålders och lite kraftig. Han hade jobbat för lorden sedan en längre tid tillbaka och hade fått ansvaret över de nyrekryterade vakterna. Han visste att när lorden ville något kunde man förvänta sig vad som helst. Men men, så är ju adelsmän lite excentriska också.

Livet som vakt i Staden är inte alltid lätt. Det är ett utsatt jobb med mycket stress och arbetstiderna är oftast riktigt dåliga, men man tjänar i alla fall mer än som t ex skräddare eller bagare. När dagen är över har man tillräckligt för mat, hyra och ett besök på krogen eller björngroparna. Som vakter hos en förmögen adelsman som just anlänt till Staden har ni erat på det torra, men när saker börjar hända som inte riktigt blir som ni hade hoppats på kan det leda till en hel del intressanta,
spännande och riskfyllda äventyr.

Äventyret är placerat i spelvärlden i Thief-serien, en medeltida värld där viss teknologi (bl a ångkraft, el och avancerad finmekanik) finns och används flitigt. Kyrkan har stor makt, men det finns de som sätter sig emot. Spela gärna spelen innan om ni kan få tag på dem för att få mer inblick i samhället.

Arrangör
Staffan Lindsgård
szandor@hotmail.com
Peter Boldizs peter_boldizs@hotmail.com
Anmälan
Föranmälan, 75kr per lag
Speltillfällen
Pass 1, 5 och 7
Antal spelare per lag
4
Regelverk
Eget
Förkunskaper
Att ha spelat dataspelen an ge en trevlig känsla av igenkännande, men det är inte nödvändigt att ha gjort det.