De fyra vakterna satte sig ner vid bordet och tog för
sig av den framställda maten.
"Så, har något särskilt hänt idag?" frågade en av de
andra vid bordet.
"Inte mycket. Lorden hade besök idag av Karras,
ledaren för Mekanisterna. Det handlade visst om någon
fastighetsaffär, det lilla jag kunde höra. I övrigt har det
inte hänt något, annat än att ladyn verkade vara på
gott humör. Hon har förberett något hela dagen men vi
vet inte vad det är." svarade en av de nyanlända.
"Jo just det" sade mannen som just rapporterat och
vände sig mot en av de lite äldre vid bordet.
"Lorden ville tala med dig om något när ni går på erat
pass sen. Han sa inte vad det var om."
"Okej." sa mannen som var medelålders och lite kraftig.
Han hade jobbat för lorden sedan en längre tid tillbaka
och hade fått ansvaret över de nyrekryterade vakterna.
Han visste att när lorden ville något kunde man
förvänta sig vad som helst. Men men, så är ju adelsmän
lite excentriska också.
Livet som vakt i Staden är inte alltid lätt. Det är ett
utsatt jobb med mycket stress och arbetstiderna är oftast riktigt dåliga, men man tjänar i alla fall
mer än som t ex skräddare eller bagare. När dagen är över har man tillräckligt för mat, hyra och ett
besök på krogen eller björngroparna. Som vakter
hos en förmögen adelsman som just anlänt till
Staden har ni erat på det torra, men när saker börjar
hända som inte riktigt blir som ni hade hoppats
på kan det leda till en hel del intressanta,
spännande och riskfyllda äventyr.
Äventyret är placerat i spelvärlden i Thief-serien,
en medeltida värld där viss teknologi (bl a ångkraft,
el och avancerad finmekanik) finns och används
flitigt. Kyrkan har stor makt, men det finns de som
sätter sig emot. Spela gärna spelen innan om ni
kan få tag på dem för att få mer inblick i samhället. |
Arrangör |
Staffan Lindsgård
szandor@hotmail.com
Peter Boldizs peter_boldizs@hotmail.com |
Anmälan |
Föranmälan, 75kr per lag |
Speltillfällen |
Pass 1, 5 och 7 |
Antal spelare per lag |
4 |
Regelverk |
Eget |
Förkunskaper |
Att ha spelat dataspelen an ge
en trevlig känsla av igenkännande, men det är
inte nödvändigt att ha gjort det. |
|