Sveriges äldsta spelkonvent - i Göteborg, varje påsk
slideshow 1 slideshow 2 slideshow 3

Tack för i år!

Tack alla för ett fantastiskt konvent! Nu går vi på semester och återkommer lagom till hösten igen!

Årets logga!

Omröstningen är nu klar och det är med stor glädje som vi kan presentera årets logga!

Loggan är ritad av Fredrik Landgren. Ett stort grattis till honom!

Nu börjar arbetet för att tryckanpassa loggan så vi kan trycka den på vår folder, våra muggar och allt annat tänkbart ni är vana att se vår logga på.

Vill du arrangera på GothCon XXXVIII?

Det är nu hög tid att börja skicka in era anmälningar för arrangemang på nästa års GothCon! Några har redan skickat in, men vi väntar ivrigt på just DITT bidrag till nästa års konvent!

Vill du veta mer om hur du går tillväga? Klicka här

Årets logga - frågor och svar

Vi har fått en återkommande fråga gällande vår tävling.

F: Får man skicka in fler än ett bidrag?
S: Ja! Självklart får man det, så länge tävlingsbidragen uppfyller tävlingsreglerna.

Den här posten kommer uppdateras löpande i händelse av att vi får fler återkommande frågor.

Tävling: årets logga!

Vill du bidra till GothCon XXXVIII redan idag? Är du duktig med penna och papper eller känner du någon som är? Vill du ha ära, evig berömmelse och några trevliga priser? Rita och lämna in förslag för nästa års GothCon-logga.

Varje år väljer GothCon-staben en ny logga för att representera konventet och som alltid ritas den av er, våra talangfulla besökare. Efter att loggan valts från de förslag som kommer in så trycks den på t-shirts, pins, muggar, foldrar, tygmärken och förekommer i många olika sammanhang.

Mer information, tävlingsregler och inlämningsformulär finns på länken nedan.

Årsmötet avklarat!

Föreningen GothCon har nu avverkat sitt årsmöte och utsett en ny styrelse.

Styrelsen för 2013/2014 består av:

  • Alexander Hallberg (ordförande)
  • Gunnar Juliusson (vice ordförande)
  • Rikard Törnblom (sekreterare)
  • Emma Carlström (kassör)
  • Carola Karlsson (ledamot)
  • Andreas Granander (ledamot)
  • Johan Petrén (ledamot)
  • Jennike Kockum Spovin (suppleant)
  • Nina Wängberg (suppleant)

Nu börjar resan mot GothCon XXXVIII på riktigt!

Vi ses på GothCon!

//Styrelsen

Kallelse till årsmöte i Föreningen GothCon

Föreningen GothCon kallar härmed till årsmöte.

Datum: 2013-07-28
Tid: 12:00
Plats: Studenternas Hus: Kårpuben (Götabergsgatan 17, Göteborg)

Dagordning

1. Mötets öppnande

2. Val av mötesordförande

3. Val av mötessekreterare

4. Fastställande av röstlängd

5. Mötets utlysande

6. Fastställande av dagordning

7. Val av justerare (2st)

8. Val av rösträknare (2st)

9. Ekonomisk berättelse

10. Verksamhetsberättelse

11. Revisionsberättelse

12. Styrelsens ansvarsfrihet

13. Val av ny styrelse
13.1 Val av ordförande
13.2 Val av vice ordförande

Tack för i år!

Det har nu gått en dryg månad sedan GothCon XXXVII officiellt avslutades. Den värsta konventskoman har lagt sig och vi i arrangörsstaben har utvärderat och börjat planera inför nästa år.

Det var ett spännande år på många sätt med över 1900 besökare som kom, mer än vad som kommit på många år. Detta tycker vi är fantastiskt roligt, att så många väljer att fira påsk med oss.

För att fler ska få chansen att delta och för att kunna erbjuda en ännu bättre konventsupplevelse så behöver vi din hjälp. Om du kunde ta dig tid och fylla i enkäten nedan så vore vi evigt tacksamma!

Kallelse till extra årsmöte

Välkommen till Extra årsmöte i Föreningen GothCon.

Vad: Extra årsmöte och Post GothCon-möte
När: 12:00, söndag 5/5
Var: Studenternas hus (Kåren)

Dagordning

1. Mötets öppnande

2. Val av mötesordförande

3. Val av mötessekreterare

4. Fastställande av röstlängd

5. Mötets utlysande

6. Fastställande av dagordning

7. Val av justerare (2st)

8. Val av rösträknare (2st)

9. Stadgeförändring - Ändring av verksamhetsår (Andra röstningsomgången)

Tack för i år!

Ännu ett konvent är över och den värsta konventskoman har lagt sig. För vissa av er var det ert tionde konvent och för andra var det ert första. Oavsett vilket så hoppas vi i GothCon-staben att det var ert bästa konvent hitills, för det var det sannerligen för oss.

I år hade vi 1930 besökare, nästan 200 gruntar som arbetade tillsammans med oss och 230 anmälda rollspelslag som fick spela rollspel! Ett stort år på många sätt då vi ökade deltagandet med nästan 200 personer sen tidigare år.